Ewolucja zakupów spożywczych: wpływ nowych technologii na zakupy w sklepach stacjonarnych. Wybór między sklepem internetowym a tradycyjnym
Od czasów pandemii covid-19 przyzwyczajamy się coraz bardziej do bezdotykowych płatności i bezkontaktowego odbioru produktów. Pomagają nam w tym cyfrowe innowacje, które ułatwiają proces zakupowy i gwarantują jego bezpieczeństwo. Jaki jest wpływ technologii na zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych? Zobacz!
Sklepy stacjonarne – innowacje technologiczne, które ułatwiają zakupy
Dzięki nowym technologiom kolejki w tradycyjnych sklepach stają się krótsze, płatności szybsze, a klienci korzystają ze zniżek dostępnych w aplikacjach.
Automatyzacja – kasy samoobsługowe
Większość supermarketów ma już kasy, w których klient sam nabija zakupy i płaci bez pomocy kasjera. Przyspiesza to przepływ klientów, bo dodatkowych 5 czy 6 kas skutecznie usprawnia pracę i rozładowuje kolejki.
Programy lojalnościowe dla klientów
Sklepy często korzystają z technologii, żeby wprowadzić programy lojalnościowe, oferujące klientom dodatkowe korzyści za regularne odwiedziny. Programy te przybierają różną formę, m.in. fizycznych kart czy aplikacji na telefon.
Autoryzacja płatności
Płatności bezdotykowe i mobilne ułatwiają szybkie i wygodne transakcje. Jeśli zapomniałeś karty, a nie nosisz przy sobie gotówki, możesz skorzystać z blika lub zapłacić smartwatchem.
Integracja online i offline
Współczesne sklepy stacjonarne coraz częściej łączą swoje działania z platformami online. Prościej mówiąc – zamawiasz produkty w internecie, a odbierasz w sklepie.
Zakupy internetowe – nowe technologie w branży e-commerce
Sprzedaż w internecie rozwija się na coraz szerszą skalę. Nie tylko duże sieciówki czy giganci o globalnym zasięgu wdrożyli nowe technologie i działają w e-commerce. Również niewielkie lokale handlowe stawiają na obecność w wirtualnym świecie, bo wiedzą, że w ten sposób łatwiej dotrą do większej liczy osób zainteresowanych ich produktami.
Wygoda i dostępność produktów
Technologia umożliwia konsumentom szybki i łatwy dostęp do sklepów online z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Aplikacje mobilne i strony internetowe są zoptymalizowane pod kątem wygody użytkownika i dopasowane tak, żeby wyświetlały się na tablecie i smartfonie.
Personalizacja i rekomendacje ułatwiają zakupy online
Algorytmy personalizacji i systemy rekomendacji używane w sklepach internetowych dostosowują ofertę do indywidualnych preferencji klienta. Działanie to zachęca klientów do ponownych odwiedzin w tym samym sklepie.
Porównywanie cen na platformach zakupowych
Porównywarki cen ułatwiają znalezienie najlepszego produktu. Sprawdzasz, jakie parametry mają urządzenia, którymi jesteś zainteresowany i wybierasz ten, który najbardziej odpowiada Twoim preferencjom.
Recenzje i opinie innych klientów
Korzystasz z recenzji i opinii innych użytkowników online, dzięki czemu podejmujesz trafniejsze decyzje. Zwiększa się również bezpieczeństwo w zakresie kupowania przez internet, bo sprzedawcy starają się, by maksymalnie zadowolić użytkowników i wiedzą, że nie mogą sobie pozwolić na negatywne opinie.
Opcje dostawy i śledzenie przesyłek
Zaawansowane systemy śledzenia przesyłek umożliwiają Ci kontrolowanie zamówienia od momentu zakupu aż do dostarczenia. Opcje dostawy dopasowujesz do swojego planu dnia – możesz wybrać przekierowanie do innego paczkomatu, jeśli wypadnie Ci niespodziewany wyjazd.
Nowoczesny handel detaliczny – wpływ technologii na zakupy w sklepach stacjonarnych i online
Cyfrowe udogodnienia wspierają dokonywanie zakupów zarówno w internecie, jak i tradycyjnych sklepach. Programy rabatowe, aplikacje i karty stałego klienta wspierają lojalność kupujących. Dzięki szybkim płatnościom kolejki nie blokują się, a recenzje i opinie w internecie sprawiają, że zyskujesz zaufanie do sprzedawców.